Avtalevilkår - Privat vask

(Avtalevilkår bedriftsvask / kantinetjenester tilpasses oppdragets spesifikasjoner og behov hos kunden)

Betalingsbetingelser fast vask

Dersom en bestiller gjennom bestillingsløsningen på våre nettsider vil første service betales via kort gjennom nettsidene våre. Påfølgende servicer vil faktureres etterskuddsvis per e-post til oppgitt e-postadresse. Det tilkommer et administrasjonsgebyr på kr. 50 ved faktura på e-post, avtalegiro, e-faktura og normal postgang. Betalingsbetingelser ved faktura er 14 dager. Det påløper renter ved forsinket betaling i henhold til Lov om renter ved forsinket betaling m.m. Purregebyr tilkommer. Service vil bli stoppet ved manglende betaling. Alle kunder kredittsjekkes ved oppstart av avtale.

Avbestilling av fast vask

Fast vask kan avbestilles eller endres (for eksempel. Omfang eller dag) ved å sende epost til avdelingsleder tilknyttet oppdraget. Endringer og avbestillinger må skje senest 14 dager før oppdraget utføres og må meldes skriftlig per epost til avdelingsleder. Ved for sen avbestilling, endring, eller oppmøte etter avtale hvor service ikke kan utføres, faktureres oppdraget i sin helhet. Endres renholdsdag til en annen uke, opprettholdes den opprinnelige renholdsfrekvensen om ikke annet er spesifisert på e-post til avdelingsleder.

Avtalen er løpende og kan sies opp skriftlig med 1 måneds varsel fra den 1 i måneden av begge parter. Det er ikke mulig å avbestille vask i oppsigelsesperioden.

Flyttevask / visningsvask / nedvask

Se hva som er inkludert i tjenesten under beskrivelse ved bestilling. Pris inkluderer innvendig vask og for flyttevask er det viktig at boligen er tømt for møbler og søppel dersom ikke annet er avtalt. 

Det forutsettes at boligen er normalt vedlikeholdt. Ved avvik må dette meddeles til Effektivt Renhold, og oppgitt pris kan avvike. Dette gjelder spesielt ved røyking og annen type luktsanering.

Tilleggstjenester

Kan bestilles som tillegg til fast vask og engangsvask ved å sende bestilling per epost til avdelingsleder eller til post@effektivt-renhold.no.

Betalingsbetingelser Flyttevask / visningsvask / nedvask / tilleggstjenester

Engangsvask service betales via kort gjennom nettsidene våre. Eventuelle avtalte tilleggstjenester eller avtalte merutgifter faktureres etterskuddsvis per e-post til oppgitt e-postadresse. Det tilkommer et administrasjonsgebyr på kr. 50 ved faktura på e-post, avtalegiro, e-faktura og normal postgang.

Informasjon som gjelder all type service:

Nøkkel og alarm

Fast vask: Nøkler kan leveres til vårt kontor før oppstart eller til renholdspersonellet ved første renholdsdag. Disse oppbevares trygt i henhold til våre interne prosedyrer. Vi kvitterer ut og inn nøkler for hver levering hos kunden.

Engangsvask: du kan levere nøklene til vårt kontor før oppstart – eller møte oss i døren når vi kommer.

Rengjøringsmidler

Effektivt Renhold har med alt som behøves av utstyr og rengjøringsmidler. Vi er svanemerket renholdsbedrift og benytter kun miljøvennlige kjemikalier. Dersom du har materialer som krever spesialprodukter, må dette avtales på forhånd, og en risikovurdering av produktet gjennomføres.

Bruk av kundens egne produkter gjøres for egen risiko. Effektivt Renhold er ikke erstatningsansvarlig for eventuelle skader som måtte oppstå ved bruk av disse.

Kundeprioritet

Faste kunder prioriteres i perioder hvor det er stor pågang, som for eksempel rundt høytider og før helligdager. Som kunde hos oss kan du få tilsendt spørsmål per epost angående din brukeropplevelse som vi håper du tar deg tid til å svare på slik at vi kan fortsette å forbedre våre tjenester i takt med endre brukerbehov.

Vær oppmerksom på følgende:

Du har rett til å gå fra denne avtalen innen 14 dager uten å oppgi noen grunn for dette. Angrefristen utløper 14 dager etter inngåelsen av avtalen.

Etter angrefristen: blir oppdraget avbestilt senere enn 7 dager før startdato, faktureres 25% av avtalt beløp og minimum kr. 1500.

Ved for sen avbestilling eller oppmøte etter avtale hvor service ikke kan utføres, faktureres oppdraget i sin helhet.

Kansellering skal skje skriftlig.

Effektivt Renhold tar ikke ansvar for avvik ved flyttevasken hvis det utføres håndverksarbeid under eller etter at vasken er utført.

Kvalitetsgaranti

Effektivt Renhold har fornøydhetsgaranti på sine tjenester. Dette innebærer at kunden innen 48 timer må varsle via telefon eller e-post om eventuelle mangler ved utført service. Effektivt Renhold vil forbeholde seg retten til utbedring av avviket, uten at dette medfører reduksjon i pris. Eventuell egen utbedring kompenseres ikke.

Erstatningsansvar

Påførte skader under vask må meldes så raskt som mulig. Ved en eventuell erstatning, følges normale forsikringsvilkår med fradrag for alder, slitasje og gjenværende sannsynlig brukstid. Erstatning gjelder kun der hvor gjenstanden er i forskriftsmessig stand, tilkoblet på forskriftsmessig måte og hvor gjenstandens vedlikeholdsplan har blitt fulgt.

Heving av avtalen

Ved gjentatte, alvorlige mangler og avvik kan denne avtalen sies opp med umiddelbar virkning. Det forutsettes at avvikene er varslet skriftlig og at det er gitt mulighet til å utbedre feil og mangler.